Een heerlijke aardappeltortilla ligt aangesneden op een groot wit bord. Er werden al twee stukjes uitgesneden en liggen geserveerd op kleine bordjes en afgewerkt met basilicum. Er staan licht gekleurd roze glazen langs het gerecht om de foto nog meer kleur te geven.

Van deze lunchgerechten met ei word je instant blij

Translation not available

This page has not been translated for the selected language.

Een tortilla uit de oven, een omelet met groenten of een eiwrap met een frisse salade... Een gezonde lunch met ei zorgt voor de nodige boost om je dag verder te zetten. Vind je het moeilijk om voldoende te variëren bij het samenstellen van de lunch? We zetten voor jou een aantal tips en onze lekkerste lunchgerechten met ei op een rij!

Waarom een eiergerecht bij de lunch altijd een goed idee is

Tussen het ontbijt en de middag zijn er alweer een aantal uren verstreken. Hoog tijd dus om je energiepeil opnieuw op te krikken en tijd te nemen voor je lunch. Een volwaardige lunch zorgt er namelijk voor dat de drang naar snacks tijdens de namiddag of tegen de avond vermindert. Je hebt bovendien minder de neiging om je te overeten bij het avondeten. Een lunch met ei biedt heel wat voordelen.

  • Iedereen lust wel eitjes. En je kunt met eieren in de keuken alle kanten op: van kokenin de oven, roeren tot pocheren… van klassiekers tot hippe gerechten, van snelle gerechten tot slow food…
  • Eitjes kan je combineren met heel wat andere ingrediënten. Nog wat overschotjes groenten of kaas in de koelkast? Gooi ze niet weg, zie ze als de start voor een nieuw lunchgerecht.
Een heerlijke aardappeltortilla ligt aangesneden op een groot wit bord. Er werden al twee stukjes uitgesneden en liggen geserveerd op kleine bordjes en afgewerkt met basilicum. Er staan licht gekleurd roze glazen langs het gerecht om de foto nog meer kleur te geven.
  • Wie een evenwichtige en gezonde lunch met een ei klaarmaakt, krijgt een gezonde portie essentiële voedingsstoffen binnen. Eieren zijn immers voedzaam: ze brengen een interessante combinatie van niet minder dan 10 essentiële voedingsstoffen (eiwitten, vetten (grotendeels onverzadigd), ijzer, zink, selenium, fosfor en de vitaminen A, D, B2 en B12) aan voor amper 90 kcal. Zo hou je je ook de energiebalans doorheen de dag in evenwicht.
  • Lekker lunchen voor een klein budget? Met eitjes kan het! Combineer ze met verse seizoensproducten van bij ons en je zal merken dat gezond én prijsvoordelig(er) koken perfect mogelijk is.
  • Om een eitje klaar te maken heb je niet veel nodig (en dus weinig afwas) én je moet er geen chefkok voor zijn: een eitje bakken of koken is simpel.

Tip: Voor alles wat lekker is om in onze recepten te gebruiken vind je in de winkel een even lekkere bioversie. Koop jij graag rechtstreeks bij een hoeve, buurderij of boerenmarkt in jouw buurt? Rechtvanbijdeboer.be bundelt alle verkooppunten.

Ken jij nog lekkere eiergerechten voor de lunch?

Of ging je aan de slag met onze tips? Laat het ons weten en post een leuke foto of video via Facebook, Twitter of Instagram met #lekkervanbijons. We zijn benieuwd naar jouw tips om een lekkere lunch te maken met ei!

Volg ons ook op PinterestYouTube of schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de lekkerste nieuwtjes van bij ons.